Logo

Помощен център

Полезна информация

Политика за защита на личните данни на фондация "Сурия"

ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ на ФОНДАЦИЯ „СУРИЯ“

I. ДАННИ ЗА АМИНИСТРАТОР НА ЛИЧНИ ДАННИ

Фондация „СУРИЯ“ е юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано съгласно законите на Република България и вписано в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ, с ЕИК/ПИК: 207791487, със седалище в гр. София 1527  и адрес на управление в р-н „Оборище“, бул. „Княз Александър Дондуков“ 88, ет. 7, (по-долу наричана „Фондация/та“ и/или „Администратор/а/ът“) като е администратор на лични данни по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (по-долу „Регламента/ът”) и Закона за защита на личните данни (по-долу „ЗЗЛД“).

Електронната страница https://surya.bg/ се притежава и управлява от Администратора в пълно съответствие с разпоредбите на Регламента и ЗЗЛД.

Данни за контакт с Администратора:

Фондация „Сурия“

Тел.: 0876/873 099

Имейл адрес: info@surya.bg

II. ЛИЧНИ ДАННИ

Лични данни съгласно Регламента представляват всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано на база съответните данни.

III. ЦЕЛ

Настоящата Политика има за цел да Ви информира за принципите и начина, по който Фондацията обработва лични данни, в качеството си на Администратор, вида данни, които ще събира и обработва, както и за правата на лицата, чийто лични данни се събират и обработват. Настоящата Политика, наред с другото, е приета и публикувана в изпълнение на задълженията на Фондацията в качеството си на администратор по чл. 13 и чл. 14 от Регламента.

В случай че имате въпроси или имате нужда от допълнителна информация във връзка с Вашите лични данни, права и поверителност, моля да се свържете с Фондацията на посочените в Раздел I по-горе данни за контакт.

IV. ПРИНЦИПИ НА ОБРАБОТВАНЕ

Защитата на личните данни е основно човешко право, съгласно чл. 8 от Хартата на основаните човешки права. От своя страна, Фондацията счита, че поверителността, защитата и неприкосновеността на Вашата лична информация е приоритет, като се задължава да спазва законовите разпоредби за защита на личните данни. Фондацията не продава лични данни, събрани от последната, на трети лица, нито обработва или предоставя тези данни на трети лица без правно основание за това, съгласно Регламента и ЗЗЛДФондацията обработва и предоставя лични данни на трети лица само при наличие на надлежно правно основание за това, включително изрично и свободно дадено съгласие по силата на Регламента и/или на друго основание за обработване, предвидено в Регламента и ЗЗЛД.

При събиране и обработване на лични данни Фондацията, в качеството си на администратор, спазва следните принципи, инкорпорирани в чл. 5 от Регламента:

  • Законосъобразност, добросъвестност и прозрачност;
  • Събиране за конкретни легитимни цели, без по-нататъшно обработване по начини, несъвместими с тези цели;
  • Ограничение, точност и поддържане в актуален вид на данните;
  • Идентифициране на субекта на данните за период не по-дълъг от необходимото за изпълнение на целите;
  • Подходящо ниво на сигурност на данните, включително защита срещу неразрешено или незаконосъобразно обработване.

Фондацията обработва лични данни при стриктно спазване на принципа за поддържане на минимум обработвани лични данни, необходими за конкретни, обосновани и легитимни цели.

V. ВИДОВЕ ЛИЧНИ ДАННИ. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ.

5.1. Дейността, която осъществява Фондацията е изцяло ориентирана в сферата на благотворителността. Целта, за която е създадена Фондацията и цялостното и функциониране е на база организиране на кампании/каузи в различни сфери, като например: залесяване и облагородяване на територии в граните на страната; набиране на средства за лица в кризисно положение; хора в тежко/неравностойно битово и социално положение, за хора пострадали от настъпило природно бедствие и в цялост хора, които имат нужда от финансова и материална подкрепа; набиране на средства за животни и други благотворителни каузи. Средствата се събират чрез организиране на онлайн кампании, които излагат действителната фактическа обстановка на лицата, имащи нужда от помощ. 

Във връзка с изброеното, Фондацията обработва и защитава личните данни събрани при изпълнение на дейността си законно и целесъобразно, съгласно целите, за които данните се събират и/или са събрани.

5.1.1. За целите на настоящата Политика за поверителност и с цел избягване на каквито и да е било съмнения относно терминологията, изложените обозначения имат следното смислово и тълкувателно значение:

„Бенефициент“/“Нуждаещо се лице“ – лицата, поради които съответната благотворителна кампания се организира (независимо от същността на каузата), лицата чиито нужди ще бъдат събирани и дарявани средства.

„Дарител“ – всяко физическо или юридическо лице, предоставило парични средства за съответна кауза/кампания, включително със или без създаден профил в електронната страница на Фондацията.

„Потребител“ – всяко лице, достъпило до електронната страница на Фондацията, както и такова създало си профил в същата.

„Кауза“/„кампания“ – поради широкия обхват на каузи и кампании, които организира Фондацията, тези термини могат да означават: събиране на парични средства за бенефициенти, материални средства за същите и/или предоставяне на експертни/консултантски услуги.

Видове лични данни, които се събират и обработват от Фондацията:

А) Събирани и обработвани лични данни на потребители на сайта, в качеството им на дарители/потребители:

  • чрез горепосочения електронен сайт Фондацията може да събира: (1) на дарители/потребители, създали си профил в електронната платформа: имена, телефон, имейл адрес; (2) на дарители/потребители, опериращи без създаден профил, имена и имейл адрес. В двата посочени варианта, Фондацията би могла да събере информация за банкова сметка на дарител, в зависимост от избора му за превеждане на дарение. В случай че дарителят желае да му бъде изготвен сертификат от Фондацията във връзка с използването на данъчни облекчения, последната може да изиска удостоверяващ документ за реализиране на дарение, която процедура е уредена в Общите условия на Фондацията.
  • чрез осъществен контакт на официалния имейл адрес на Фондацията: последната няма практика да събира и обработва лични данни чрез имейл кореспонденция. Въпреки това, същата може да събира имена, имейл адрес, телефонен номер и всяка друга информация, предоставена доброволно от лицето, осъществило контакт.
  • чрез осъществяване на телефонно обаждане: Фондацията би могла да събере информация за имена, телефонен номер и всяка друга информация, която лицето, осъществило контакт е предоставило доброволно.
  1. B) Събирани и обработвани лични данни на лица, в качеството им на бенефициенти:
  • чрез горепосочения електронен сайт Фондацията събира и обработва: три имена, ЕГН/ЛНЧ (в случай че лицето не е от български произход), данни по лична карта/паспорт, адрес, имейл адрес, телефонен номер, както и данни за социален и битов статус на бенефициента, в т.ч. условия и качество на живот, снимки (в случай на доброволното им предоставяне и получаване на изрично съгласие за публикуване, вкл. в социални мрежи, с цел високо ниво на публичност), документи удостоверяващи действителната нужда от организиране на кауза/кампания, с която да бъдат събирани средства, резултативни доказателства, както и всяка една друга информация, която е предоставена доброволно от бенефициента.
  • чрез осъществен контакт на официалния имейл адрес на Фондацията: последната няма практика да събира и обработва лични данни чрез имейл кореспонденция. Въпреки това, същата може да събира имена, имейл адрес, телефонен номер и всяка друга информация, предоставена доброволно от лицето, осъществило контакт.
  • чрез осъществяване на телефонно обаждане: Фондацията би могла да събере информация за имена, телефонен номер и всяка друга информация, която лицето, осъществило контакт е предоставило доброволно.

5.2. Основания за събиране и обработване на посочените лични данни:

Предоставянето на лични данни е необходимо за осъществяването на дейността на Фондацията, включително за организиране на кампании, събиране на средства за нуждаещо се лице и извършване на проверка за достоверността на получената молба за благотворителна кампания, с цел избягване на злоупотреби. В тези случаи събирането и обработването на лични данни е на договорно основание и изискване, без което услугите не биха могли да бъдат осъществени от Фондацията. В случай на лични данни, които представляват снимков материал и/или друго, което не може да бъде прието за основание на база договор, Фондацията отправя запитване за изрично, доброволно и информирано съгласие на съответното лице.

5.3. Обработка на анонимизирани данни

Фондацията обработва Вашите данни за статически цели, което означава за анализи, в които резултатите са само обобщаващи и следователно данните са анонимни. Идентифицирането на конкретно лице от тази информация е невъзможно.

Дейността на Фондацията е насочена само и единствено с цел благотворителност, поради което същата упражнява правата си по чл. 11, ал. 5, като прави и/или може да:

  1. идентифицира дарителите и бенефициентите чрез събиране на възможно най-пълна информация, позволяваща еднозначна идентификация, включително по отношение на лица, упражняващи контрол, без да бъде възпрепятствана значително дейността на организацията, а при необходимост могат да използват методите и средствата за комплексната проверка;
  2. проверяват дарителите и бенефициентите, партньорските юридически лица с нестопанска цел за наличието на негативна публична информация или възможно съвпадение с лица по чл. 4б от Закона за мерките срещу финансирането на тероризма.

5.4. В случай че бенефициентът даде своето изрично писмено съгласие (следва да бъде разбирано и в случай на съгласие чрез електронно подписване на декларация) за предоставяне на снимков материал, удостоверяващ състоянието или необходимостта от организиране на кампания, то бенефициентът дава съгласие за публикуването й и че би могъл да попадне в публикация на същия в социалните мрежи и/или друга платформа за маркетингови и/или други цели. В тези случаи основанието за събиране и обработване на тези лични данни е изрично съгласие. 

5.5. Фондацията спазва всички изисквания на Регламента и ЗЗЛД по отношение информиране на субектите в тази връзка, като е уведомил същите съгласно настоящата Политика, включително изчаква да получи доброволно и информирано съгласие от своите бенефициенти преди да осъществи действия по публикуване и организиране на кампания.

VI. ЦЕЛИ НА СЪБИРАНЕ И ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ

6.1. Фондацията събира и обработва личните данни, които са необходими за извършване на дейността й и изпълнение на договорните си задължения с бенефициенти/ потребители/дарители. С оглед на това Фондацията обработва лични данни за следните цели:

  • Oсъществен контакт на потребителя/дарителя на интернет страницата на Фондацията чрез формата за това на електронния сайт посочен по-горе, поддържан и управляван от последната и/или директно чрез електронно съобщение до и-мейл адрес, телефонен разговор.
  • Изготвяне на отговори и предприемане на действия по запитвания, рекламации, жалби, кандидатствания и т.н. от потребители на електронната страница/ дарители/бенефициенти.

6.2. Със съгласие на бенефициента, или когато е допустимо по закон, Фондацията може да използва личните данни на последните, а именно и-мейл адрес, имена, снимки (доброволно предоставени) за целите на информиране на дарители, както и прозрачност на действията на Фондацията. Включително, Фондацията може да публикува в раздел, специално обозначен за това в електронната страница, приключването на съответната кауза/кампания поради събрани средства и/или друго настъпило събитие, което налага приключването й.

6.3. Дарителите могат да получават имейли, съдържаща информация за кампанията. Фондацията прави изрично разграничение, че тези имейли не следва да бъдат кредитирани като „непоискана търговска информация“ и/или друго, тъй като при осъществени дарения, се взима предвид, че дарителят би трябвало да се интересува и да има достъп до информация относно движението на кампанията.

6.4. Фондацията съхранява лични данни за периода, за който са необходими, за да бъдат изпълнени целите, за които са събрани, включително за да се спазят нормативните изисквания.

6.5. Обработването на горепосочените лични данни е в изпълнение на целите на административно и друго опериране процесите в Фондацията.

6.6. С цел надлежно и качествено съхранение, включително и доказване на истинността на кампаниите, Фондацията съхранява личните данни на свои дарители и бенефициенти в регистри, специално обозначени за това.

VII. МЕРКИ ЗА СИГУРНОСТ

7.1. Фондацията взима достатъчни технически и организационни мерки, за да защити личните данни, които обработва, от кражба, злоупотреба, неоторизиран достъп, неоторизирано разкриване, неоторизирано унищожаване или всякакво друго незаконосъобразно обработване или разпореждане с тези данни. Включително, Фондацията не съхранява лични данни на свои бенефициенти и дарители на хартиен носител нито в офиса на последната, нито на друг физически адрес, поради което се използват и по-високо защитни средства за криптиране и бекъп на данните.

7.2. Всички представители и служители на Фондацията, както и всички съдоговорители на Фондацията, са задължени да спазват конфиденциалност и да прилагат стриктно законодателството в областта на защита на личните данни, съгласно Регламента и ЗЗДЛ.

7.3. За случаите, в които Фондацията предоставя лични данни на трети лица, Фондацията прилага механизми, в това число договорни такива, с които гарантира, че тези данни се обработват и защитават съгласно приложимото законодателство.

VIII. СРОКОВЕ ЗА СЪХРАНЕНИЕ

8.1. Фондацията спазва принципа за съхранение на данните само за срока, за който съхранението им е нужно и задължително за изпълнение на целта, за която са събрани, освен ако закон не предвижда съхранение за по-дълъг срок.

8.2. След изтичане на законоустановените срокове за пазене на документация, съгласно и с оглед приложимото счетоводно, финансово и данъчно законодателство в Република България, включително законоустановените изисквания за архивиране на документация, Фондацията изтрива и заличава личните данни, свързани:

  • с направени запитвания, отправени въпроси, подадени заявки, жалби и други по и-мейл и/или чрез осъществена друга връзка в електронна платформа;
  • при изпълнение на административната му и оперативна дейност;
  • преди/по време и след организирана кампания;

IX. ПРАВА ВЪВ ВРЪЗКА С ЛИЧНИТЕ ДАННИ

9.1. Съгласно Регламента и ЗЗЛД субектите на данни разполагат със следните права по всяко време:

(1) право на достъп до личните им данни, обработвани от Фондацията;

(2) право да изискват коригиране на неточни данни, изтриване (включително и при наличие на законово основание за това), ограничаване или блокиране (при наличие на законово основание за това) на обработването на личните им данни, обработвани от Фондацията;

(3) право на преносимост на данните при наличие на условията за това съгласно Регламента;

(4) правото да възразяват по всяко време срещу обработването на личните им данни, когато има законови основания за това;

(5) право на жалба до Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), ако считат, че са нарушени правата им във връзка със защитата на личните им данни.

9.2. Фондацията може да откаже да изпълни искания за упражняване на права, когато има предвидено в Регламента и ЗЗЛД основание за това, вкл. когато исканията се повтарят неоснователно, изискват прекомерни усилия и/или разходи за администратора, когато са явно неоснователни, както и когато застрашават или нарушават поверителността и правата на други потребители.

X. РЕД ЗА УПРАЖНЯВАНЕ НА ПРАВАТА НА СУБЕКТИТЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ

10.1. Субектите на лични данни могат да упражнят правата съгласно настоящата Политика като подадат искане на упражняване на съответното право.

10.2. Искане за упражняване на правата на субектите на лични данни могат да бъдат подадени по следния начин:

А) За Фондацията:

  • по електронен път на следния имейл адрес: info@surya.bg
  • на място при административния отдел на Администратора;
  • по пощата – на адреса на Администратора – гр. София, бул. Княз Александър Дондуков 88.

10.3. Искането до Фондацията за упражняване на права, свързани със защитата на личните данни, следва да съдържа следната информация:

  • Идентификация на лицето – три имена;
  • Контакти за обратна връзка – адрес, телефон, електронна поща;
  • Искане – описание на искането.

10.4. Фондацията предоставя информация относно действията, предприети във връзка с искане за упражняване на правата на субектите, в срок от един месец от получаване на искането.

10.5. При необходимост този срок може да бъде удължен с още два месеца, като се взема предвид сложността и броя на искането от определено лице. Фондацията информира лицето за всяко такова удължаване в срок от един месец от получаване на искането, като посочва и причините за забавянето.

10.6. Фондацията не е задължена да отговори на искане, в случай че не е в състояние да идентифицира субекта на данните.

10.7. Фондацията може да поиска предоставянето на допълнителна информация (например ЕГН), необходима за потвърждаване на самоличността на субекта на данните, когато са налице основателни опасения във връзка със самоличността на физическото лице, което подава искане.

Когато искане е подадено с електронни средства, по възможност информацията се предоставя с електронни средства, освен ако субектът на данни не е поискал друго.

XI. ВЛИЗАНЕ В СИЛА И АКТУАЛИЗАЦИЯ

Настоящата Политика влиза в сила на 01.08.2024г. Фондация „СУРИЯ“ може да изменя и актуализира настоящата Политика, като всяко изменение/актуализация се публикува на официалния и горепосочен уебсайт на последната, като по своя преценка Фондацията може да предприеме и други действия за уведомяване на потребителите/дарителите/бенефициентите за изменената или актуализирана Политика.

 

Общи условия

УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УЕБСАЙТА на ФОНДАЦИЯ „СУРИЯ“
Добре дошли на уебсайта на фондация „Сурия“ (наричан по-нататък „Уебсайтът“). Използвайки този уебсайт, вие се съгласявате да спазвате следните условия за ползване. Моля, прочетете ги внимателно. Ако не сте съгласни с тези условия, моля, не използвайте този уебсайт.

1. Приемане на условията

Използването на уебсайта на фондация „Сурия“ предполага, че приемате и се съгласявате с настоящите условия за ползване. Тези условия могат да бъдат актуализирани периодично без предизвестие. Вашето продължително използване на уебсайта след публикуването на промените ще се счита за приемане на тези промени.

2. Цел на уебсайта

Този уебсайт е създаден за предоставяне на информация за фондация „Сурия“, нейната мисия, кампании, каузи, събития и възможности за участие и подкрепа, включително набиране на средства, материали и доброволци в подкрепа на отделните кампании.

Фондацията е създадена в обществена полза и се занимава с администриране на благотворителни кампании и събития.

3. Авторски права и използване на съдържание

Цялото съдържание на уебсайта, включително текстове, изображения, графики и лого, е защитено с авторски права и е собственост на фондация „Сурия“ или на трети страни, които са предоставили лицензи за използване. 

Всеки Дарител по време на дарение, въвеждайки имейл адреса си, се съгласява на него да получава:

  • разписка за направеното дарение
  • периодична информация по кампанията, за която е дарил и изрично е сложил отметка да получава новини, както и имейл бюлетин на платформата. Можете да се отпишете по всяко време.

Като ползвател на Платформата, Вие се задължавате да я използвате по предназначението ѝ, в съответствие с действащото законодателство на Република България и приложимите чужди законодателства; и в съответствие с условията на избраната от Вас платежна система.

4. Връзки към други уебсайтове

Уебсайтът може да съдържа връзки към външни уебсайтове, които не се управляват от фондация „Сурия“. Ние не носим отговорност за съдържанието или политиките на тези уебсайтове и предоставяме тези връзки само за ваше удобство. Използването на такива връзки е на ваша отговорност.

5. Защита на личните данни

Вашата поверителност е важна за нас. Моля, прочетете нашата Политика за защита на личните данни, за да разберете как събираме, използваме и защитаваме вашата лична информация.

6. Ограничаване на отговорността

Фондация „Сурия“ не носи отговорност за каквито и да е преки, косвени, случайни или последващи щети, произтичащи от използването на уебсайта или на информацията, предоставена на него. 

7. Отчетност

Всички дарения постъпват в банковата сметка на Фондацията. Тя от своя страна има ангажимента да разплати съответните суми по кампании на бенефициентите, след приспадане на банковите и транзакционни такси.
7% от направените дарения се използват за покриване на административни разходи, като останалите средства се насочват изцяло за реализирането на инициативите на фондацията.

8. Контактна информация

Ако имате въпроси или притеснения относно тези условия за ползване, моля, свържете се с нас на:

Фондация „Сурия“
Адрес: гр. София, бул. Княз Александър Дондуков 88, ет. 7
Телефон: 0876 873 099
Имейл: info@surya.bg

9. Приложимо право

Тези условия за ползване се уреждат и тълкуват в съответствие със законите на България. Всички спорове, произтичащи от или свързани с тези условия за ползване, ще бъдат подчинени на изключителната юрисдикция на съдилищата в гр. София.

Политика на бисквитки

Ние използваме бисквитки и подобни инструменти, за да подобрим вашето изживяване с уебсайтовете в домейна “Surya.bg”.

Какво са бисквитките?

Бисквитките са малки текстови файлове, съхранявани на вашето устройство при достъп до Интернет. Когато посетите дадена уебстраница, сървърът изпраща бисквитки, които се инсталират в браузъра ви (като Mozilla Firefox или Google Chrome). Те са пасивни и не съдържат софтуер, вируси или зловреден софтуер, и не могат да достъпват вашата информация.

За какво служат бисквитките?

Бисквитките позволяват разпознаването на вашето устройство, за да се адаптира съдържанието към вашите предпочитания. Те помагат на “Surya.bg” да предостави подходящи ресурси и услуги, като запомняне на потребителски настройки и имена. Освен това, бисквитките събират анонимни статистики, които помагат за подобряване на уебсайтовете ни, без да идентифицират потребителите.

Какви бисквитки използва “Surya.bg”?

“Surya.bg” използва сесийни и фиксирани бисквитки. Сесийните бисквитки са временни и се изтриват след приключване на сесията, докато фиксираните бисквитки остават за предварително зададен период или докато не бъдат изтрити ръчно.

Категории бисквитки:

  • За производителност на уебсайтовете
  • За анализ на посетителите
  • За географско позициониране
  • За потребителска регистрация
  • За таргетирана реклама
  • На трети страни и рекламодатели

Лични данни в бисквитките

Бисквитките не съдържат лични данни и не могат да идентифицират потребителите. Информацията, събирана чрез тях, се използва за подобряване на вашето изживяване.

Използване на бисквитки от трети страни

Някои рекламодатели използват свои бисквитки за показване на таргетирани реклами. Например, Google Analytics се използва за анализ на трафика към нашите уебсайтове.

Сигурност и конфиденциалност

Бисквитките не са вируси и не съдържат програмен код. Те не могат да се копират или изпълняват като програми, и поради това не могат да се считат за зловреден софтуер. Въпреки това, те могат да съхраняват информация за предпочитанията ви, което ги прави потенциален инструмент за шпиониране. Антишпионски и антивирусни програми понякога маркират бисквитките като заплаха.

Как се изключват бисквитките?

Настройките на браузърите по подразбиране позволяват съхраняването на бисквитки, но могат да бъдат персонализирани, за да ви уведомяват при опит за запаметяване на бисквитка. Някои браузъри позволяват избиране на сайтове, които могат да използват бисквитки или да ги блокират напълно. Тези настройки се намират в менюто „Опции“ или „Предпочитания“ на вашия браузър.

Управление на бисквитките в Surya.bg

Дори след като сте приели бисквитките чрез изскачащото съобщение, винаги можете да оттеглите или промените съгласието си от страницата „Бисквитки“ в долния ъгъл на екрана.